Nowa praca – jak zrobić dobre wrażenie?

Korzystna dla pracowników sytuacja na rynku pracy sprawia, że dużo osób planuje zmienić pracę lub przynajmniej bierze to pod uwagę w najbliższym czasie. Nowa praca wiąże się jednak z pewnym stresem i koniecznością zaaklimatyzowania się
w nowym miejscu. Czego unikać, by szybko odnaleźć się w nowym środowisku?

  1. Nie spóźniaj się

Punktualność jest pożądaną cechą zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Jeśli nie chcesz być postrzegany jako osoba, której nie zależy na nowej pracy, postaraj się być zawsze na czas.

  1. Nie bój się zadawać pytań

Jesteś w nowym miejscu i na nowym stanowisku, masz prawo mieć wątpliwości. Nie jest realne to, że od razu będziesz wszystko wiedzieć. Pamiętaj też, że kto pyta nie błądzi.

  1. Nie obawiaj się rozmowy

Inni pracownicy będą ciekawi tego kim i jaki/a jesteś. Nie unikaj rozmowy na temat siebie i innych. Warto dbać o dobrą atmosferę w pracy, chociażby dlatego, że spędzamy w niej codziennie dużą część dnia.

  1. Nie izoluj się

Wchodząc w nowe środowisko czasami ciężko jest nam się odnaleźć, ponieważ wszyscy dobrze się już znają i mają swoje grupy. Nie jest to jednak powód, aby trzymać dystans, wręcz przeciwnie należy poznać wszystkich i dołączyć do jednego w tych zespołów.

  1. Nie oceniaj

Nie każdy robi dobre pierwsze wrażenie, ale nie oznacza to, że nie jest ciekawym człowiekiem. Ty też na pewno miewasz gorsze dni i nie wydajesz się wtedy super towarzyszem rozmowy. Dlatego zamiast oceniać nowych współpracowników po okładce, daj im i sobie chwilę na bliższe poznanie się.

 

AJ

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s